E-Mail Marketing
E-Mail Marketing Nedir ve Nasıl Uygulanır?
Basit bir şekilde anlatmak gerekirse E-Mail Marketing, müşteri potansiyeline sahip kişilere e-mail göndererek markanızı ve ürünlerinizi tanıtmak, pazarlamak ve alıcı çekmek amacıyla yapılan pazarlama tekniğidir. E-Ticaret¬’in gelişmesi ile birlikte E-mail Marketing’e olan ilgi oldukça artmış bunun neticesinde satış miktarları küçümsenmeyecek derecede yükselmiştir.
E-Mail Marketing pazarlama; hali hazırda olan müşterilerinizle ve müşteri potansiyeline sahip kişilerle aranızda samimi bir bağ kurmanıza olanak sağlar, markanızın ürünlerini tanıtma fırsatı verir ve alıcıyı ürünlerinizi satın almaya teşvik eder. Bu yüzden E-Ticaret rekabeti içerisinde en önemli pazarlama unsurudur. Öncelikle aşamalarımızdan bahsedelim.
1- E-Mail Adresi Veri Tabanı Oluşturma
Her şeyden önce müşteri potansiyeline sahip kişilerden E-Mail adresini nasıl alacağınızın stratejisini belirlemeniz gerekiyor. En sık kullanılan ve başarılı olan strateji türü insanlara ücretsiz hizmet sağlama koşuludur. Mesela ücretsiz download linkleri, kataloglar ve pdf gibi anlık hizmetleri vermek için E-Mail adreslerini isteyebilirsiniz. Veri tabanı oluşturduktan sonra dikkat etmeniz gereken en önemli husus toplu mail atımında spam kutusuna düşmemektir. Bunun için gerekli hizmet ve yardımı sizlere yapacağımızdan emin olabilirsiniz.
2- E-Mail Gönderimi ve İçeriği
Göndereceğiniz ilk e-posta, markanız ve pazarlamanızın başarısı için çok önemlidir. Toplu e-posta gönderiminde ilk olarak markanızı ve hizmetlerinizi detaylı bir şekilde tanıtmalısınız. Hedef kitlenizle kurmak istediğiniz bağa göre kısa ama çarpıcı mailler her zaman geri dönüş açısından hayati öneme sahiptir. Kendinizi hedef kitleniz yerine koyup e-postayı hazırlarsanız E-Mail Marketing açısından rakiplerinizden bir adım öne çıkmayı başarırsınız. İçerik olarak tamamen marka ve ürünlerinizi tanıtmayı, hali hazırda bulunan kampanya ve indirimlerinizi can alıcı şekilde tasarlayıp öne sunmanız gerekir. Markanızın vizyon ve misyonuna göre aylık veya haftalık olarak da haber bülteni oluşturmanız, müşterileriniz ile aranızın sıcak kalmasını sağlayacaktır.
3- Analiz ve Rapor Çıkarma
E-Mail Marketing pazarlama tekniğini kullandıktan sonra en önemli detay doğru bir analiz ve raporlama çıkarılmasıdır. E-Mail tıklama, açma ve abone olma gibi istatistikleri göz önünde bulundurmak, E-Mail Marketing pazarlamanızın ne ölçüde doğru kullanıldığını size gösterecektir. Analiz sonuçlarına göre hedef kitlenize segmentasyon uygulamanız gerekir. Yani hedef kitlenize alakalı bir şekilde sınıflandırma yapmak. Ürün tanıtımı yapılacaklar, indirimden bahsedilecekler, marka tanıtımı yapılacaklar gibi sınıflandırma yaparak mail gönderimi sağlarsanız tıklanma ve abone olma verilerinizde artış gözlemlenecektir. E-mail kampanyanızın etkili olması için 3 ana unsura da sahip olunması gerekir; görsel hitabet, mailin okunacak cihaza uygun olarak tasarlanması ve kullanılan dil.