Omni Channel Marketing
Omnichannel Marketing ya da diğer adıyla çok kalanallı pazarlama Dijital pazarlama yöntemlerinin tamamına verilen isimdir.
Bunlar;
İçerik Pazarlaması
İçerik pazarlaması, odağını satış yapmak yerine müşteriye çeviren satıcıların kullandığı bir pazarlama sistemidir. Bu sistem verim alabilmek için kısa vadede bir sonuç beklemek yerine beklentiyi uzun vadeye yaymak gerekebilir.
Bu sistem sayesinde hedef kitlenizi oluşturabilir aynı zamanda bilinirlik konusunda önemli adımlar atabilirsiniz.
Sosyal Medya Pazarlaması
Gelişen teknolojiyle birlikte hiç şüphesiz ki en aktif kullanıcının olduğu mecra sosyal medya platformu oldu. Bu sistemde başarılı olabilmek için çok iyi bir hedef kitle analizi yapmak gereklidir. Sosyal medya pazarlaması, bu analizler başarıyla gerçekleştirdikten sonra ücretli ya da ücretsiz kampanya girişimleriyle çok ciddi getirisi olan bir pazarlama alanı olacaktır.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Seo, internet sitelerinin projelerinin arama motoru aramalarında en üst sıralama çıkarılması için yapılan bir çalışmadır. Seo çalışmalarının başlıca ilham kaynağı en çok tercih edilen arama motoru “Google” olmuştur. “Google” siteleri belli başlı bazı kurallara tabi tutmuştur ve bu kuralları devamlı olarak güncellemektedir. Seo çalışmaları genellikle kalite ve popülerlik gibi iki kavramda ele alınabilir. Kalite olarak adlandırılan durum, site içi optimizasyonları kapsamaktadır. Site dışına yapılan yatırım ve çalışmalar ise sitelerin popülerliğini belirlemektedir.
E-Mail Pazarlama (E-Mail Marketing)
Markaların en gözde pazarlama sistemlerinden birisi olan E-Mail pazarlama (E-Mail marketing), genellikle ürün tanıtımı ve kampanya bilgilendirmesi gibi konularda atılan postalara denilmektedir. Diğer yöntemlere göre daha az maliyetli ve daha az çaba gerektiren sistem doğru planladığı taktirde marka için önemli bir gelir kaynağı olabilir. E-mail pazarlamanın bu kadar çok geri dönüş almasının en büyük sebeplerinden bir tanesi doğru hedef kitle çalışmalarıyla doğrudan kitle ile bağlantı sağlanmasıdır. Bu sistemde hedefleme faktörünün yanı sıra doğru zamanlama da oldukça büyük öneme sahiptir. Şöyle ki, büyük kampanya günlerinde yapılan mail çalışması diğer zamanlara nazaran daha büyük dönüş elde ettirecektir.
Affiliate Marketing (Satış Ortaklığı)
Pazarlama ve satışı bir araya getiren bu sistemde, satış ortaklığına katılan kişi ortaklıkta bulunduğu firmanın satış linklerini ya da bannerlarını paylaşarak yapılan her satıştan firmanın belirlediği yüzdeler şeklinde bir pay almaktadır. Türkiye’de Affiliate marketing kullanmakta olan önemli markalar bulunmaktadır. Trendyol, Puma, Adil Işık, Biletall.com, Boyner gibi sektöründe dev markalar bu sistemi kullanarak satışlarını arttırmaktadırlar.
Google Ads
Google Ads, reklamlarınızın Youtube, Google arama sonuçlarında gösterilmesini sağlar. Son zamanların en önemli bütçe ayrılan online pazarlama aracı olan Google Ads’nin 2 milyona yakın kullanıcısı bulunmaktadır. Seo ve Ads arasında ince bir çizgi vardır. Seo ile uzun vadede organik bir başarı elde edilirken, Google Ads size kısa vadede bir gelir kazancı sağlayabilir.
Dijital pazarlama uzmanı olmak çok zordur diye bir yargıda bulunmak yanlış olur. Öyle ki, insanlarla iletişimi iyi seviyede olan, girişimcilik ruhu barındıran ve bu işi keyifle yapacağını düşünen bir kişi bu işi kolaylıkla yapabilir. Gerekli eğitimlerle birlikte seviyenizi arttırabilir ve maaşınızı belli oranda yükseltebilirsiniz.