Linkedin’de Reklam Vermek
Günümüzde insanların hemen hemen hepsi en az bir sosyal medya ağını aktif olarak kullanmakta. Son zamanlarda özellikle iş hayatındaki insanlar Linkedin isimli platformu oldukça sık kullanmaktadır. İş arayan ve iş vereni bir araya getiren ve birçok alanda bilgi paylaşım noktası olan Linkedin, kullanıcılarına reklam verme fırsatı da sunmaktadır.
Linkedin, uzun yıllardan bu yana reklamcılık hizmeti sunmaktadır. Son dönemlere gelindiğinde ise bu alandaki çalışmalarına hız vererek çok büyük bir ilgiyle karşı karşıya gelmişlerdir. Linkedin reklamlarını diğer platformlardakinden ayıran en belirgin özellik B2B hedefleme araçları olmuştur. B2B pazarlamacıların en sık tercih ettiği alan olmayı başaran Linkedin’ in tercih edilmesinin temel sebebi bütün profesyonelleri tek çatı altında birleştirmesidir.
Oldukça gelişmiş bir ağa sahip olan Linkedin, pazarlamacıların profesyoneller ile bağlantı kurabilmeleri için hedefleme seçeneklerinde ciddi optimizasyon işlemleri gerçekleştirmiştir. Linkedin’de reklam vermek isteyen kullanıcılar hedef kitle araştırmalarını çok iyi bir şekilde gerçekleştirmesi gerekmektedir.
Linkedin’de reklam verirken büyük başarılar elde etmek istiyorsanız kendinize bazı hedefler belirlemelisiniz. Sizi başarıya götürecek bazı hedefler şunlardır;
- Marka bilinirliği
- Web sitesi ziyareti
- İş başvuruları
En iyi hedeflemeler reklamınızı en üst seviyelere taşımanıza fayda sağlar. Hedefleme seçeneklerinizi ayarladıktan sonra karşınıza farklı reklam türleri çıkacaktır;
Sponsorlu İçerik
Linkedin sayfanızdan bir gönderi yayınlayarak reklam verebilirsiniz. Bu reklamlar dönüşü en yüksek reklamlar olduğu için oldukça dikkat edilmelidir. Tanıtmak amacıyla paylaştığınız içeriğin iyi düşünülmüş ve kaliteli bir içerik olmasına özen gösterin.
Metin Reklamlar
Bu reklam türü genellikle Linkedin yayınızın sağ üst köşesinde bulunur. Fark edilmesi oldukça zor olan bir reklam türüdür. Bu işlem sizin dönüşümlerinizi arttırırken aynı zamanda ani bozulmalara da yol açabilir. Bu yüzden stratejilerinizi dikkatli bir şekilde yapmanız gerekmektedir.
Video Reklamlar
Linkedin, videolarınızı hedeflerinize uygun olarak tanıtmanıza yardımcı olur. Tanıtımı tam olarak hedef kitlenize uygun olarak hazırladığınızda başarı kaçınılmaz olacaktır.
Linkedin Kitle Hedefleme
Linkedin B2B pazarlamacılarına birçok hedefleme aracı sunmaktadır. Hedeflemelerinizi profesyonellik açısından çok iyi derecede optimize etmeniz gerekmektedir. İyi şekilde optimize edilen reklamların dönüşümlerinin artması muhtemeldir.